Blog szoperski.pl

Decydując się na wdrożenie sklepu internetowego w modelu abonamentowym (SaaS - Software as a Service) często zastanawiamy się, jakie poniesiemy koszty związane z uruchomieniem sprzedaży internetowej. Musimy pamiętać, że sama licencja w pierwszym roku funkcjonowania sklepu kosztuje wyjątkowo mało. Cena abonamentu zwiększa się w kolejnych latach, a do ostatecznej kalkulacji musimy doliczyć jeszcze kilka ważnych pozycji.
Jako fan i praktyk pracy na platformie Shoper uczciwie uczulam swoich klientów na zwiększone opłaty po pierwszych urodzinach naszych e-commerców. Pierwszy rok sklepu internetowego to okres, w którym skalujemy i rozpoznajemy rynek. Jest to czas, w którym dowiemy się czy nasz e-sklep jest w stanie zarobić na swoje utrzymanie, a w kolejnym okresie dać nam powody do finansowego zadowolenia.
Oprócz rocznego abonamentu musimy liczyć się z zakupem kilku rozwiązań wspierających sprzedaż. Własna, dedykowana domena? Obowiązkowo. Certyfikat SSL? Musi być. Regulamin zgodny z obowiązującym prawem? Sami wiecie… Ciekawy, oryginalny design sklepu? Dobrze by było. Aplikacje do zarządzania promocjami? Przydadzą się.
Słuchając wymagań i życzeń klientów lista dodatkowych wdrożeń, a co za tym idzie koszty delikatnie się zwiększają. Jaki jest więc koszt wdrożenia i utrzymania sklepu w pierwszym roku funkcjonowania, a jaki w kolejnych latach?
Pierwszy rok e-sklepu – czas na dynamiczny rozwój i ważne decyzje
Dzień uruchomienia sprzedaży we własnym e-sklepie powinniśmy rozpocząć od… szampana. Jeden kieliszek i zakasamy rękawy. Pierwszy rok własnego e-commerce przyniesie nam wiele radości, ale też wyzwań. Jest to okres, w którym wpadnie pierwsze zamówienie, pierwsza reklamacja, wdrożymy pierwsze mechanizmy zwiększające sprzedaż, ustawimy pierwszą promocję i wyślemy pierwszy newsletter.
Co ciekawe, decydując się na platformę Shoper w pierwszym roku mamy więcej pracy własnej niż opłat związanych z prowadzeniem sklepu. Tylko od nas zależy czy sklep będzie żył i czy będzie atrakcyjny dla potencjalnego klienta.
Poniżej przedstawiam przykładową tabelę kosztów prowadzenia sklepu internetowego na platformie Shoper w modelu SaaS w pierwszym roku funkcjonowania.
Co dostaniesz | Koszt (za pierwsze 12 miesięcy) / netto |
Licencja Shoper Standard | 299 zł* |
Własna, dedykowana domena | 12 zł |
Certyfikat SSL | 89 zł |
Regulamin | 199 zł |
Design sklepu | 0-999 zł** |
Multi Pop-up | 420 zł |
Skrócony Koszyk Zakupowy | 432 zł |
Hot Info | 276 zł |
Produkt gratisowy w koszyku | 528 zł |
Suma | 2 255 zł*** |
*cena uzależniona od aktualnego cennika Shoper**cena uzależniona od wybranego szablonu***suma kosztów z darmowym designem sklepu |
Oczywiście każdy sklep internetowy potrzebuje innych rozwiązań, a co za tym idzie suma kosztów będzie się różniła.
Nie stosując żadnych modyfikacji oraz aplikacji wspierającyh możemy zamknąć się w kwocie 599 zł netto / rok. Idąc w drugą stronę - możemy w nieskończoność wdrażać i rozwijać sklep o dodatkowe funkcjonalności. W tym przypadku nie ma górej granicy kosztów prowadzenia własnego e-commerce.
Koszty prowadzenia sklepu internetowego Shoper po pierwszym roku funkcjonowania
Ufff... to był ciekawy rok. Przyszedł czas na świętowanie pierwszych urodzin naszego e-sklepu oraz podjęcie decyzji o dalszym utrzymaniu i rozwoju oraz analizę kosztów.
Poniżej tabela, która przedstawia tabelę kosztów prowadzenia sklepu internetowego na platformie Shoper w modelu SaaS po pierwszym roku funkcjonowania.
Co dostaniesz | Koszt (za kolejne 12 miesięcy) / netto |
Licencja Shoper Standard | 2 160 zł* |
Własna, dedykowana domena | 120 zł |
Certyfikat SSL | 119 zł |
Regulamin | 199 zł |
Design sklepu | koszt jednorazowy poniesiony w pierwszym roku |
Multi Pop-up | 420 zł |
Skrócony Koszyk Zakupowy | 432 zł |
Hot Info | 276 zł |
Produkt gratisowy w koszyku | 528 zł |
Suma | 4 254 zł |
*cena uzależniona od aktualnego cennika Shoper |
Zleć stworzenie i utrzymanie własnego sklepu internetowego
Wiesz już ile zapłacisz za swój własny sklep internetowy w pierwszym i kolejnym roku funkcjonowania. Do wszystkich kosztów musisz doliczyć również swój czas i energię, którą poświęcisz na prowadzenie e-commerce. Bez Twojego zaangażowania będzie bardzo trudno osiągnąć sukces.
Osobom, które marzą o własnym e-sklepie ale nie mają czasu na przeprowadzenie wdrożenia oraz późniejsze zarządzanie e-commerce polecam skorzystać z moich usług.